Ateneu Igualadí random header image

La varietat i quantitat de l’oci d’Igualada, centra el DdD d’aquest mes a l’Ateneu

| Cap comentari

Es van analitzar les diferents formes que hi ha de passar-s’ho bé a la ciutat tot mostrant, però, que falta oci pels adolescents.

AnnaDdD

L’oci d’Igualada ha centrat el 16è DdD (Dimarts de Diàlegs) d’aquest mes de juny a l’Ateneu Igualadí. Sota el títol “T’ho pots passar bé a Igualada?” es van abordar les diferents modalitats d’oci que hi ha a la ciutat, des del cultural fins a l’esportiu, tot passant pel nocturn o el gastronòmic. També es va analitzar la potencialitat d’Igualada com a ciutat turística, els seus atractius i quin relat hauria de tenir per diferenciar-se.

La introducció de l’acte va anar a càrrec de l’expert en oci i atractiu de les ciutats Oriol Miralbell, que és professor universitari i ha estat recentment nomenat director de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB. El primer que va destacar és que l’oci és consum i que moltes vegades una atractiva oferta comercial és clau i actua de pal de paller perquè la resta d’ofertes d’oci funcionin. També va recalcar, però, que caldria fer un oci responsable i respectuós, per tant cal ser conscients que amb el tipus d’oci que cada persona fa també està marcant cap on va la societat i els valors que l’impregnen. Miralbell va parlar de que és important que les ciutats tinguin un punt d’oci a partir del qual identificar-se, que actuï d’esquer per la resta d’oferta i que lluiti contra l’homogeneïtzació amb trets diferenciadors. En aquest sentit, parlant d’Igualada, va posar d’exemple el Rec.0 Experimental Stores.

Després es va passar a obrir el debat a escala local amb els representants de l’oci cultural, gastronòmic, esportiu i nocturn d’Igualada. En aquest sentit hi van participar, a la “Fila 0”, Jep Rabell, Anna Carretero, Joan Carol, Ramon Prat, Toni Fàbregas i Mireia Nàger, juntament amb les intervencions del públic. Pel que fa a l’oci cultural es va posar de manifest la quantitat d’oferta que té la ciutat i que moltes vegades és difícil programar-la per evitar que se solapin activitats. Des del públic es va demanar, precisament, que no se solapin actes i que n’augmenti la promoció. Pel que fa a l’oci gastronòmic, Igualada ha guanyat nous restaurants i cuiners els darrers anys, el que fa augmentar l’atractiu a la ciutat en un tipus d’oci que està a l’alça.

Pel que fa a l’oci esportiu, els esdeveniments que acull Igualada ja no són meres competicions, sinó que moltes vegades són experiències on anar-ho a passar bé, ja sigui la Gran Follada o l’Igualada Urban Running, per exemple. També es va destacar que la gran quantitat de clubs i entitats esportives han ajudat a que la ciutat tingui en l’esport un bon referent des de fa anys. I pel que fa a la nit, és un dels ocis més tocats per la crisi i pel fenòmen del “botellón”, ja que el marge de benefici pels locals és molt curt. A més, la gent ara surt de manera concentrada els dissabtes i els dijous i divendres els igualadins han deixat de sortir, en comparació amb l’activitat que hi havia fa anys, on també hi havia molts més locals de festa. Es va posar de manifest que qui surt és la gent més jove i que, a diferència d’altres ciutats, el públic de mitjana edat no surt de festa. D’altra banda, durant el debat també es va dir que cada vegada la gent allarga més la nit i que les discoteques no s’omplen fins les 3, el que fa que després la nit acabi tard, passades les 6. En aquest tipus d’oci Igualada també és referent per les comaques veïnes i les discoteques de la ciutat reben gent d’altres poblacions.

La falta d’un cinema va ser destacat com un greuge a l’hora de tenir una oferta d’oci atractiva. En aquest sentit, també es va dir que el cinema era un bon entreteniment pels adolescents. Es va evidenciar que el públic més jove de la ciutat no té espais on fer oci i que les discoteques es converteixen en l’única sortida que tenen, sempre i quan comptin amb l’edat per entrar-hi. Durant el debat també es va fer referència a com les noves tecnologies estan fent canviar els costums a l’hora de consumir oci i es va lamentar que el fet de disposar d’aparells de “home-cinema” a casa o de telèfons mòbils que permeten estar en contacte permanent amb altra gent fa que hi hagi un oci més individual que social. D’altra banda, es va dir que les noves tecnologies i les xarxes socials són una oportunitat per promocionar l’oci, ja que la gent normalment acostuma a compartir a les xarxes 2.0 allò al que dedica el seu temps lliure. Per les ciutats, les xarxes també són importants, al costat del boca-orella, que el ponent va dir que segueix sent la primera referència a l’hora d’escollir qualsevol opció d’oci o de turisme.

Un cop més, l’organització de DdD vol agrair la participació activa del públic a la sessió que amb les seves aportacions va enriquir el debat. Cal recordar que les diverses sessions queden resumides a internet i es penja la crònica i un petit vídeo a la web dimartsdedialegs.ateneuigualadi.cat. El proper DdD està previst pel mes de juliol i d’aquí uns dies s’anunciarà el tema i la data.

dimartsdedialegs.ateneuigualadi.cat



Deixa un comentari

Camps obligatoris *