Ateneu Igualadí de la Classe Obrera random header image

L’aprenentatge vivencial de la classe de les ‘Aranyes’

| Cap comentari

Els alumnes de 7 i 8 anys de l’Escola hem estudiat les Aranyes, perquè és el nom de la classe.

Apostar per l’aprenentatge vivencial ens ha portat a tenir uns terraris a la classe i a posar-hi aranyes per poder-les conèixer de prop, ja que són els animals que donen nom a la nostra classe i per tant són el nostre subjecte d’estudi.

Observant-les ens hem formulat preguntes que han nascut d’una necessitat real de saber, i al darrera hi havia inquietud i emoció.

  • Com les hem d’alimentar?
  • Quant de temps viuran?
  • Pot ser que neixin aranyetes?

Aquestes preguntes ens han obert les portes al coneixement i a l’aprenentatge perquè ens han obligat a pensar i a buscar respostes formulant-nos hipòtesis i refutant-les.

El desig de saber ens ha empès a la recerca, a la investigació i a la cooperació. Els nens i les nenes han implicat de manera natural i espontània a les famílies, que motivades han contribuït a la captura d’aranyes i d’insectes per a la seva alimentació, a foradar tapes de pots de vidre perquè poguessin sobreviure mentre esperaven arribar a la nostra classe… i sobretot aquests minyons tan motivats i entusiasmats han fet que tots plegats ens emocionéssim davant el fet inèdit que aconseguíssim que naixessin aranyetes al nostre terrari.

Per acabar cal destacar tot el treball de valors i de respecte cap als éssers vius. Els valors es poden explicar, però en aquest cas, amb la nostra actitud, en el dia a dia han aflorat i ens els hem encomanat.

 

Rosa M Lacueva, tutora de 2n de Primària de l’Escola Ateneu Igualadí.



Data:
Hora:
Lloc:


Deixa un comentari

Camps obligatoris *