Ateneu Igualadí
  • AGENDA
  • NOTÍCIES
  • Cursos i tallers
  • BLOG
  • Altres webs de l’Ateneu
    • Ateneu cinema
    • Músiques de butxaca
    • Premis Zoom
    • Teatre Municipal Ateneu
    • Treballs de recerca
  • L’Ateneu
    • Sala d’exposicions
    • Història de l’Entitat
    • Junta directiva
    • Seccions i Entitats
    • Documentació
    • Espais
    • Premsa
  • Contacte
    • Fes-te soci!
    • Subscriu-te a l’agenda
    • Espais
    • Premsa
Select Page
NOTÍCIES

Mel Semé ens porta de viatge arreu del món

  • La temporada de tardor i hivern de Músiques de Butxaca va donar el tret de sortida el passat divendres 29 de setembre amb la visita de Mel Semé; una temporada que, com va anunciar el programador del cicle Quico Tretze, ens portarà noms com Le Nais, Evoéh i Gèlies, per culminar un any de música en directe de la millor manera possible. Una vegada més, la bona salut del projecte va quedar patent en el centenar de persones que van ocupar les cadires de l’escenari per no perdre’s ni el més petit detall del concert.

  • 4 octubre, 2023

    I així va aparèixer l’anunciat com a “supermúsic” cubà, armat amb dues guitarres i rodejat per tot l’equipament necessari pel que el Quico ja va avançar que seria un concert de “cançons amb loops electrònics”. Mel Semé, bateria, guitarrista, pianista i veu privilegiada; va estudiar música a l’Havana, però ha viatjat per tot el món i, des de fa vint anys, resideix a Barcelona. De fet, la primera meitat del concert va estar recolzada sobre el seu extens currículum, tant en solitari com de projectes en què participa. L’espectacle va arrencar amb Marigold, una cançó de la seva banda californiana Gone Gone Beyond, per continuar amb altres dos o tres temes propis que el públic no va reconèixer (en contrast amb la tònica del que seria la segona meitat, més animada, del concert) però que tothom va escoltar i gaudir amb immaculada atenció. En aquest primer grapat de cançons ja va quedar clar el domini del Mel dels instruments triats, tant de la guitarra, amb freqüents passatges instrumentals i solos, com de la veu; així com la seva faceta de percussionista reputat, programant constantment subtils, però elaborats ritmes electrònics que donaven textura a tots els temes.

    Va ser llavors quan el fins ara pudorós músic va començar a explicar la seva història: en Mel ens va parlar de Cuba, i de Catalunya, des del seu punt de vista, i ens va presentar a la seva parella i futura esposa, que es trobava entre el públic, per dedicar-li la següent cançó: Yolanda, el clàssic cubà del cantautor Pablo Milanès. Aquesta llarga introducció parlada, que en altres circumstàncies podria pecar d’innecessària, es va revelar com una de les principals virtuts de la segona meitat del concert, en la que abundarien les versions de cançons més conegudes, en gran part, gràcies a l’honestedat, el sentit de l’humor i la tendresa irresistibles del músic. Encara més, va dotar a la cançó d’una emoció i energia que van mantenir-se durant els casi deu minuts que va durar la seva interpretació, improvisació a la guitarra inclosa. Un altre moment enlluernador va arribar a continuació, amb la participació de la seva filla adolescent, també entre els assistents, on la complicitat entre pare i filla va ser electritzant.

    El tram final, en el que el Mel ja no va deixar de parlar, va ser una bateria de versions variades en què vam poder escoltar des de cançons que el músic va aprendre treballant pels carnavals de Brasil, passant pels inconfusibles acords del ‘Blackbird’ del Paul McCartney; un tribut als grans cantautors catalans, amb ‘Mediterráneo’ i ‘Que tinguem sort’; per acabar tornant a Cuba, concretament a Mayarí, amb el ‘Chan Chan’ que van popularitzar els Buena Vista Social Club, que va provocar que tot el públic s’aixequés a ballar. Menteixo: no tothom es va aixecar, però, com va puntualitzar el Mel, fins i tot els que continuaven asseguts estaven fent “el ball de la cadira”. D’aquesta manera, en un concert que va desbordar la duració habitual de les cites de Músiques, tothom va viatjar (i ballar) arreu del món sense necessitat d’abandonar el seu seient a sobre de l’escenari del teatre. A vegades, la música és així.

    David G. L.

    Categories

    • Art
    • Cinema
    • Classes
    • Comunicació
    • Concerts
    • Coral
    • Cultura
    • Cursos
    • DebatAteneu
    • Dimarts Disruptius
    • Documentals
    • Educació
    • Escacs
    • Escola
    • Espai Malla
    • Espais
    • Esports
    • Exposicions
    • Gastronomia
    • Música
    • Sin categoría
    • Societat
    • Tallers
    • Teatre
    • Tecnologia
    • Tertúlia
    • UNESCO

    Etiquetes

    Alidé Sans antropologia social audiovisuals Barnasants Borja Penalba Castanyada Col·legi d’Advocats de Barcelona concert confinat Daniel Lumbreras democràcia Dia Mundial de la Ràdio disseny dissenyIgualada Disseny Igualada Escola espai públic Feng Shui FineArt Grup CERCA ICIP Igualada City Imma Vila joc de taula Lliga Catalana d'Escacs Makeathon Manuel Delgado medi ambient Miquel Segura Mireia Vives Músiques de Músiques de Butxaca neuromuscular Parlem i fem Penya Blaugrana Premi Procés Reiki Riu Anoia Ràdio Santa Coloma de Queralt Sant Julià de Lòria Secció Esportiva Ateneu Igualadí tallers UNESCO Xalest

    Notícies

    • ‘Entre colors i llums’ de Teresa Jorba
    • Vols participar al concurs d’Ateneus a 3Cat?
    • Vine al teatre amb SICALÍPTIQUES!!
    • Acaba el curs del TardesxPensar amb Joan González Guardiola
    • L’Ateneu recupera l’Acústic
    • Micro obert! La proposta artística de maig i juny
    • Nova expo amb Jordipopart
    • Ja tenim aquí la 5ª edició del Repair Cafè Igd
    • Marxem d’X
    • La filosofia de Laura Llevadot ens parla de patriarcat
      Avis legal i política de privacitat | Contactar
      Xarxes:
    • Vols rebre puntualment la informació de l’Agenda de l’Ateneu al teu correu electrònic?

      Comprova la safata d'entrada o la carpeta de correu no desitjat de la teva bústia per confirmar la teva subscripció.

      Horari secretaria: De dilluns a dijous:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 20:00h.

      Divendres:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 18:30h.

      T. 938 030 763
      Adreça: Ateneu Igualadí de la Classe Obrera
      Sant Pau, 9 | 08700 Igualada (Barcelona)
      secretaria@ateneuigualadi.org
      Amb el suport:


    • Amb la col·laboració:





    La millora de l’equipament Planta baixa Pavelló Germans Garcia Fossas, ha estat possible gràcies a la subvenció per a la restauració, conservació i millora d'equipaments culturals d’associacions i fundacions de l’àmbit de la cultura popular i tradicional (CLT062).
    Part dels fons que financien les actuacions subvencionades provenen de cabals que atorga la Junta d’Herències de la Generalitat de Catalunya.