L'Ateneu et porta al teatre amb 'L'arquitecte prohibit'
El diumenge 1 de febrer 2026 et portem al teatre per gaudir de la darrera producció de la XTAC (Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya), sobre l’arquitecte Antoni Gaudí: Què hauria passat si Antoni Gaudí no hagués existit?
ENTRADES AQUÍ (amb descompte per a persones associades)
La ciutat de Barcelona ha donat l’esquena al seu llegat. No hi ha herència. No hi ha abans. El passat s’ha oblidat. Cinquanta anys després de la tragèdia que va sacsejar Europa, el nou ordre implantat a tot el continent, cull els fruits d’una societat altruista i entregada a la comunitat. No hi ha sequeres, no hi ha fam. I enmig d’aquesta idíl·lica utopia, un grup d’universitaris descobreix un llibre prohibit. La porta a un món desconegut que definirà el seu futur. La passió dels joves arquitectes fon el passat i el present en un nom: Antoni Gaudí. Un home que va ser capaç de deixar empremta amb les pedres, de convertir els edificis en històries i relats. Però el que per uns és una fortuna, per la resta és un acte infame. Alin, Sezi, Naal i Kram, són condemnats a esborrar de la seva ànima qualsevol nova idea que aquell llibre els hagi pogut contagiar. Però per molt que els obliguin, la llavor de l’arquitecte prohibit ja forma part d’ells.
La Tremenda és una companyia jove que aposta per espectacles interdisciplinaris amb la música com a motor creatiu. Treballen col·lectivament, col·laborant amb artistes de trajectòria reconeguda i apostant per l’autoria catalana contemporània. Amb L’ARQUITECTE PROHIBIT, la companyia té la voluntat d’obrir debats al voltant de la nostra identitat artística com a societat i d’alguns dels elements que més ens distingeixen de cara al món, a més de reflexionar en com han influït aquests en el nostre dia a dia.
Dirigida per Martí Torras Mayneris i interpretada per Clàudia Abellán, Paula Amell, David Bonilla, Arnau Fà, Lu Martín, Abril Morera, Gerard Portolés, Queralt Sánchez i Alba Serrano, l’obra s’inspira en la figura d’Antoni Gaudí per commemorar el centenari de la seva mort, que es celebrarà aquest proper any 2026.
L’ARQUITECTE PROHIBIT, que s’estrenarà el proper 31 de gener en el teatre de l’Ateneu Unió de la Colònia Güell i, posteriorment, girarà pels escenaris de la Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya (XTAC), el primer l’Ateneu el dia 1 de febrer, és un homenatge crític i poètic al llegat de Gaudí. L’obra, que retrata una Barcelona on l’art i l’arquitectura han estat esborrats per un règim autoritari, explora què passa quan la memòria s’esvaeix i com l’art pot tornar a bategar a través de les persones.