Ateneu Igualadí
  • AGENDA
  • NOTÍCIES
  • Cursos i tallers
  • BLOG
  • Altres webs de l’Ateneu
    • Escola
    • Dimarts Disruptius
    • Dimarts de diàleg
    • Treballs de recerca
    • Ateneu cinema
    • Músiques de butxaca
    • Teatre Municipal Ateneu
    • Zoom festival
  • L’Ateneu
    • Sala d’exposicions
    • Història de l’Entitat
    • Junta directiva
    • Seccions i Entitats
    • Arxiu històric de l’Entitat
    • ASSOCIA’T
    • Documentació
    • Espais
    • Premsa
    • Subscriu-te
  • Contacte
    • ASSOCIA’T
    • Subscriu-te
    • Espais
    • Premsa
Select Page
NOTÍCIES

Activitats a l’Ateneu per un Octubre Solidari

  • Un any més Igualada promou el suport mutu durant aquest mes amb la iniciativa ‘Octubre solidari’. Es tracta d’un espai en què entitats de la ciutat poden explicar la seva activitat, en especial les que integren la Comissió Igualada Solidària, que promourà aquesta difusió. Les activitats proposades són de diferents tipus, com ara xerrades, documentals, presentacions… Malgrat la situació sanitària en què ens trobem, aquestes s’han adaptat a nous formats que permetin mantenir la seguretat a tothom i l’Ateneu hi participa amb una exposició i un documental.

    Organitzat per la nova entitat Igualadina IGUALAD’ACULL, amb la col·laboració d’Igualada Solidària de l’Ajuntament d’Igualada i en motiu de la celebració de l’Octubre Solidari.

  • 7 octubre, 2020

    La proposta per aquest any permet a la nostra Entitat participar de la projecció del documental “Cartas mojadas”, el dimarts 20 d’octubre a les 20h a l’Ateneu Cinema. L’accés serà gratuït amb taquilla inversa. El documental està dirigit per Paula Palacios i mostra el drama que pateixen les persones que emprenen un perillós viatge lluny de casa seva per arribar a una nova societat que sovint les ofereix condicions de vida molt precàries.

    Així mateix es pot gaudir al vestíbul de l’Ateneu Igualadí de l’exposició “Encara hi ha algú la bosc”, del 5 a l’11 d’octubre. La Milica, la Meliha, la Nevenka són tres supervivents de les violacions i tres lluitadores, cadascuna des del seu àmbit i condició. L’exposició fotogràfica mostra els seu entorn quotidià, els seus silencis i les seves paraules que reclamen justícia. Tres històries de restitució moral de la dignitat de les seves mares. Tres mirades de com l’amor s’imposa a la barbàrie. Un treball documental del col·lectiu Cultura i Conflicte amb fotografies a càrrec d’Oriol Casanovas Puigjané.

    El Teatre Municipal l’Ateneu preestrena “Encara hi ha algú al bosc”, una producció de Teatre de l’Aurora i Cultura i Conflicte. Un muntatge escrit per Anna Maria Ricart, dirigit per Joan Arqué i protagonitzat per Ariadna Gil, Montse Esteve, Judit Farrés, Magda Puig, Òscar Muñoz, Pep Pascual i Erol Ileri. Un text compromès parla sobre les dones que van sobreviure les violacions sistemàtiques durant la guerra a Bòsnia i Hercegovina i sobre els fills i filles nascuts dels embarassos forçats, que ara tenen just 25 anys. L’espectacle es podrà veure aquest dissabte 10 d’octubre a les 21 h i les entrades es poden comprar al web del Teatre.

     

    Categories

    • Art
    • Cinema
    • Classes
    • Comunicació
    • Concerts
    • Coral
    • Cultura
    • Cursos
    • DebatAteneu
    • Dimarts Disruptius
    • Documentals
    • Educació
    • Escacs
    • Escola
    • Espai Malla
    • Espais
    • Esports
    • Exposicions
    • Gastronomia
    • Música
    • Sin categoría
    • Societat
    • Tallers
    • Teatre
    • Tecnologia
    • Tertúlia
    • UNESCO

    Etiquetes

    Alidé Sans antropologia social audiovisuals Barnasants Borja Penalba Castanyada Col·legi d’Advocats de Barcelona concert confinat Daniel Lumbreras democràcia Dia Mundial de la Ràdio disseny dissenyIgualada Disseny Igualada Escola espai públic Feng Shui FineArt Grup CERCA ICIP Igualada City Imma Vila joc de taula Lliga Catalana d'Escacs Makeathon Manuel Delgado medi ambient Miquel Segura Mireia Vives Músiques de Músiques de Butxaca neuromuscular Parlem i fem Penya Blaugrana Premi Procés Reiki Riu Anoia Ràdio Santa Coloma de Queralt Sant Julià de Lòria Secció Esportiva Ateneu Igualadí tallers UNESCO Xalest

    Notícies

    • Arrels, Quico Pi de la Serra i molta, molta merda…
    • ‘L’espurna quotidiana’, l’exposició fotogràfica de Paquita Martos
    • Debats amb Veu: Igualada conversa amb i sobre la societat
    • Iniciem el 2023 amb un Músiques de Butxaca renovat!
    • L’Ateneu al descobert al Canal Taronja
    • Nova exposició d’Elisabet Soler ‘Us porto el mar’
    • ‘Natura plaent’, la nova exposició amb Anna Carretero
    • Ai va, ai va… Torna La Corte a l’Ateneu Igualadí
    • Nova exposició ‘Pintures del món oníric (1998-1999)’
    • El Zoom Festival atorga els Premis d’Honor als comunicadors Antoni Bassas i Olga Viza
      Avis legal i política de privacitat | Contactar
      Xarxes:
    • Vols rebre puntualment la informació de l’Agenda de l’Ateneu al teu correu electrònic?

      Comprova la safata d'entrada o la carpeta de correu no desitjat de la teva bústia per confirmar la teva subscripció.

      Horari secretaria: De dilluns a divendres
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 20:00h.

      T. 938 030 763
      Adreça: Ateneu Igualadí de la Classe Obrera
      Sant Pau, 9 | 08700 Igualada (Barcelona)
      Amb el suport:


    • Amb la col·laboració: