Ateneu Igualadí
  • AGENDA
  • NOTÍCIES
  • Cursos i tallers
  • Altres projectes de l’Ateneu
    • Ateneu cinema
    • Músiques de butxaca
    • Tardes x Pensar
    • Premis Zoom
    • Teatre Municipal Ateneu
    • Treballs de recerca
  • L’Ateneu
    • Sala d’exposicions
    • Història de l’Entitat
    • Junta directiva
    • Seccions i Entitats
    • Documentació
    • Espais
    • Premsa
    • L’Ateneu als mitjans
  • Contacte
    • Fes-te soci!
    • Subscriu-te a l’agenda
    • Espais
    • Premsa
Select Page
NOTÍCIES

La dama de piques (Pikovaia dama)

  • L’Ateneu Cinema comença les retransmissions d’aquest any amb la representació d’una de les obres més importants del romanticisme rus, l’òpera de P.I. Tchaivovsky «La Dama de Piques» (Pikovaya Dama). Es tracta de la última i més complerta de les seves operes, amb llibret del germà del compositor – Modest – sobre relat d’Aleksandr Puixkin, que va ser estrenada al Teatre Marinski de Sant Petesburg l’any 1890.

  • 20 gener, 2019

    Per Claudina Vallès

    En aquesta ocasió el que es presenta és la nova producció del ROH, en coproducció amb l’Opera Nacional d’Holanda, signada pel Director escènic noruec Stefan Herheim, amb dramatúrgia de Alexander Meier-Dörzenbach, que dona una visió completament diferent de l’obra original. Basant-se en la turmentada personalitat de Tchaivovsky, deguda a la seva coneguda homosexualitat Herheim, introdueix físicament el personatge del compositor en cadascuna de les escenes de l’opera creant uns equivocs que dificulten, en la meva opinió, la comprensió de l’argument. I per acabar-ho de complicar, fa que el baríton Vladimir Stoyanov que interpreta al Princep Yelestky s’alterni amb el personatge de Tchaivovsky, creant equivocs bastants difícils d’explicar. Tot i que la potència dramàtica de l’acció que es desenvolupa en la que podria la casa de Tchaivovsky, amb l’ajut d’un vestuari fastuós i elegant i una escenografia (Philipp Fürhofer) i un disseny de llums (Bernd Purkrabek) molt atractius, converteix tota l’obra en un espectacle digne de ser vist.

    El cast escollit per aquesta producció é remarcable i está ple de especialistes en opera russa; el sector femení l’encapçala la soprano alemanya Eva-Maria Westbroek que dona vida a la enamorada Lisa i la Mezzo- soprano britànica i Dama de l’Imperi Britànic Felicity Palmer que resulta força convincent en la seva interpretació de la vella comtessa. Per altra part el sector masculí que havia d’encapçalar el tenor rus Aleksandrs Antonenko en el paper de Hermann, va haver de ser substituït, a última hora, pel tenor també rus Sergey Polyakov, que va poder mantenir l’elevada exigència que aquesta opera suposa pel tenor que intervé en totes les escenes, encara que amb alguna inseguretat deguda probablement a la urgència en la substitució. El baríton Stoyanov, que com he comentat dóna vida al doble paper Yelesky – Tchaivovsky va destacar especialment en la famosa i esperada ària “Ya vas ljubil” i va portar a terme de manera molt solvent la tasca encomanada de donar vida al compositor. Cal destacar la intervenció de la Mezzo – Soprano russa Anna Goryachova, brillant en el seu paper de Paulina. La resta dels personatges, juntament amb el cor van acabar d’arrodonir aquesta representació.

    L’orquestra, conduïda com ens tenen acostumats al ROH pel M. Antonio Pappano va resultar brillant i va aconseguir complementar la luxosa escenografia transportant l’espectador a una Rússia imperial de final de segle XIX com es pretenia.

    Categories

    • Art
    • Cinema
    • Classes
    • Comunicació
    • Concerts
    • Coral
    • Cultura
    • Cursos
    • DebatAteneu
    • Dimarts Disruptius
    • Documentals
    • Educació
    • Escacs
    • Escola
    • Esports
    • Exposicions
    • Gastronomia
    • Música
    • Sin categoría
    • Societat
    • Tallers
    • Teatre
    • Tertúlia

    Etiquetes

    Alidé Sans antropologia social aprenentatge cooperatiu audiovisuals Barnasants Borja Penalba Castanyada Col·legi d’Advocats de Barcelona Comediants de l'Ateneu Igualadí concert confinat Cursos Daniel Lumbreras David Casals-Roma democràcia Dia Mundial de la Ràdio disseny Disseny Igualada Escola escriptura espai públic Feng Shui FineArt Grup CERCA ICIP Imma Vila L'estiuet del senyor Martí Lliga Catalana d'Escacs Manuel Delgado medi ambient Miquel Segura Mireia Vives Músiques de Músiques de Butxaca Parlem i fem Penya Blaugrana Premi Procés projecte Reiki Ràdio Santa Coloma de Queralt tallers tutoria UNESCO Xalest

    Notícies

    • L’alumnat de la Gaspar Camps presenta una exposició audiovisual immersiva a Igualada
    • Comprendre les arrels dels sistemes il·liberals des de la filosofia japonesa contemporània a Igualada
    • Bases d’un Pla ferroviari per a Catalunya
    • Sant Jordi a l’Ateneu
    • L’Ateneu Igualadí reivindica el talent femení local en el material de Sant Jordi 2026
    • Exposició ‘Primavera’ de l’Associació DCA Anoia
    • Entre la natura i l’ànima: la cura sui i la filosofia antiga amb Ignacio Marcio Cid
    • El conte de l’Ateneu…
    • TardesxPensar del 2026
    • L’Ateneu Igualadí acollirà la presentació de l’informe “Els Ateneus Som Essencials!” després de quatre anys de reflexió sobre el futur del moviment ateneista
    Avis legal i política de privacitat | Contactar
    Horari secretaria: De dilluns a dijous:
    de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 20:00h.

    Divendres:
    de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 18:30h.

    T. 938 030 763
    Adreça: Ateneu Igualadí de la Classe Obrera
    Sant Pau, 9 | 08700 Igualada (Barcelona)

    secretaria@ateneuigualadi.org
    Vols rebre puntualment la informació de l’ Agenda de l’Ateneu al teu correu electrònic?
    Gràcies per subscriure't! A partir d'ara rebràs les novetats al teu correu.
    Amb el suport:
    Ajuntament Igualada Generalitat Diputació Cultura Igualada Federació SOC Catalunya
    Amb la col·laboració:
    Teatre Aurora

    La millora de l’equipament Planta baixa Pavelló Germans Garcia Fossas, ha estat possible gràcies a la subvenció per a la restauració, conservació i millora d'equipaments culturals d’associacions i fundacions de l’àmbit de la cultura popular i tradicional (CLT062).
    Part dels fons que financien les actuacions subvencionades provenen de cabals que atorga la Junta d’Herències de la Generalitat de Catalunya.

    Ateneu Igualadí
    Gestionar les galetes

    L'Ateneu utilitza galetes per garantir que tinguis la millor experiència.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o l'accés tècnic és estrictament necessari per a la finalitat legítima de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o l'usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o l'accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge o l'accés tècnic és necessari per crear perfils d'usuari per enviar publicitat, o per rastrejar l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Necessites ajuda?
    Powered by Joinchat
    Hola 👋, benvingut a l'Ateneu Igualadí
    En que et puc ajudar?
    Obrir xat