Ateneu Igualadí
  • AGENDA
  • NOTÍCIES
  • Cursos i tallers
  • BLOG
  • Altres webs de l’Ateneu
    • Ateneu cinema
    • Músiques de butxaca
    • Premis Zoom
    • Teatre Municipal Ateneu
    • Treballs de recerca
  • L’Ateneu
    • Sala d’exposicions
    • Història de l’Entitat
    • Junta directiva
    • Seccions i Entitats
    • Documentació
    • Espais
    • Premsa
  • Contacte
    • Fes-te soci!
    • Subscriu-te a l’agenda
    • Espais
    • Premsa
Select Page
NOTÍCIES

La dama de piques (Pikovaia dama)

  • L’Ateneu Cinema comença les retransmissions d’aquest any amb la representació d’una de les obres més importants del romanticisme rus, l’òpera de P.I. Tchaivovsky «La Dama de Piques» (Pikovaya Dama). Es tracta de la última i més complerta de les seves operes, amb llibret del germà del compositor – Modest – sobre relat d’Aleksandr Puixkin, que va ser estrenada al Teatre Marinski de Sant Petesburg l’any 1890.

  • 20 gener, 2019

    Per Claudina Vallès

    En aquesta ocasió el que es presenta és la nova producció del ROH, en coproducció amb l’Opera Nacional d’Holanda, signada pel Director escènic noruec Stefan Herheim, amb dramatúrgia de Alexander Meier-Dörzenbach, que dona una visió completament diferent de l’obra original. Basant-se en la turmentada personalitat de Tchaivovsky, deguda a la seva coneguda homosexualitat Herheim, introdueix físicament el personatge del compositor en cadascuna de les escenes de l’opera creant uns equivocs que dificulten, en la meva opinió, la comprensió de l’argument. I per acabar-ho de complicar, fa que el baríton Vladimir Stoyanov que interpreta al Princep Yelestky s’alterni amb el personatge de Tchaivovsky, creant equivocs bastants difícils d’explicar. Tot i que la potència dramàtica de l’acció que es desenvolupa en la que podria la casa de Tchaivovsky, amb l’ajut d’un vestuari fastuós i elegant i una escenografia (Philipp Fürhofer) i un disseny de llums (Bernd Purkrabek) molt atractius, converteix tota l’obra en un espectacle digne de ser vist.

    El cast escollit per aquesta producció é remarcable i está ple de especialistes en opera russa; el sector femení l’encapçala la soprano alemanya Eva-Maria Westbroek que dona vida a la enamorada Lisa i la Mezzo- soprano britànica i Dama de l’Imperi Britànic Felicity Palmer que resulta força convincent en la seva interpretació de la vella comtessa. Per altra part el sector masculí que havia d’encapçalar el tenor rus Aleksandrs Antonenko en el paper de Hermann, va haver de ser substituït, a última hora, pel tenor també rus Sergey Polyakov, que va poder mantenir l’elevada exigència que aquesta opera suposa pel tenor que intervé en totes les escenes, encara que amb alguna inseguretat deguda probablement a la urgència en la substitució. El baríton Stoyanov, que com he comentat dóna vida al doble paper Yelesky – Tchaivovsky va destacar especialment en la famosa i esperada ària “Ya vas ljubil” i va portar a terme de manera molt solvent la tasca encomanada de donar vida al compositor. Cal destacar la intervenció de la Mezzo – Soprano russa Anna Goryachova, brillant en el seu paper de Paulina. La resta dels personatges, juntament amb el cor van acabar d’arrodonir aquesta representació.

    L’orquestra, conduïda com ens tenen acostumats al ROH pel M. Antonio Pappano va resultar brillant i va aconseguir complementar la luxosa escenografia transportant l’espectador a una Rússia imperial de final de segle XIX com es pretenia.

    Categories

    • Art
    • Cinema
    • Classes
    • Comunicació
    • Concerts
    • Coral
    • Cultura
    • Cursos
    • DebatAteneu
    • Dimarts Disruptius
    • Documentals
    • Educació
    • Escacs
    • Escola
    • Espai Malla
    • Espais
    • Esports
    • Exposicions
    • Gastronomia
    • Música
    • Sin categoría
    • Societat
    • Tallers
    • Teatre
    • Tecnologia
    • Tertúlia
    • UNESCO

    Etiquetes

    Alidé Sans antropologia social audiovisuals Barnasants Borja Penalba Castanyada Col·legi d’Advocats de Barcelona concert confinat Daniel Lumbreras democràcia Dia Mundial de la Ràdio disseny dissenyIgualada Disseny Igualada Escola espai públic Feng Shui FineArt Grup CERCA ICIP Igualada City Imma Vila joc de taula Lliga Catalana d'Escacs Makeathon Manuel Delgado medi ambient Miquel Segura Mireia Vives Músiques de Músiques de Butxaca neuromuscular Parlem i fem Penya Blaugrana Premi Procés Reiki Riu Anoia Ràdio Santa Coloma de Queralt Sant Julià de Lòria Secció Esportiva Ateneu Igualadí tallers UNESCO Xalest

    Notícies

    • ‘Entre colors i llums’ de Teresa Jorba
    • Vols participar al concurs d’Ateneus a 3Cat?
    • Vine al teatre amb SICALÍPTIQUES!!
    • Acaba el curs del TardesxPensar amb Joan González Guardiola
    • L’Ateneu recupera l’Acústic
    • Micro obert! La proposta artística de maig i juny
    • Nova expo amb Jordipopart
    • Ja tenim aquí la 5ª edició del Repair Cafè Igd
    • Marxem d’X
    • La filosofia de Laura Llevadot ens parla de patriarcat
      Avis legal i política de privacitat | Contactar
      Xarxes:
    • Vols rebre puntualment la informació de l’Agenda de l’Ateneu al teu correu electrònic?

      Comprova la safata d'entrada o la carpeta de correu no desitjat de la teva bústia per confirmar la teva subscripció.

      Horari secretaria: De dilluns a dijous:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 20:00h.

      Divendres:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 18:30h.

      T. 938 030 763
      Adreça: Ateneu Igualadí de la Classe Obrera
      Sant Pau, 9 | 08700 Igualada (Barcelona)
      secretaria@ateneuigualadi.org
      Amb el suport:


    • Amb la col·laboració:





    La millora de l’equipament Planta baixa Pavelló Germans Garcia Fossas, ha estat possible gràcies a la subvenció per a la restauració, conservació i millora d'equipaments culturals d’associacions i fundacions de l’àmbit de la cultura popular i tradicional (CLT062).
    Part dels fons que financien les actuacions subvencionades provenen de cabals que atorga la Junta d’Herències de la Generalitat de Catalunya.