Ateneu Igualadí
  • AGENDA
  • NOTÍCIES
  • Cursos i tallers
  • BLOG
  • Altres webs de l’Ateneu
    • Ateneu cinema
    • Músiques de butxaca
    • Premis Zoom
    • Teatre Municipal Ateneu
    • Treballs de recerca
  • L’Ateneu
    • Sala d’exposicions
    • Història de l’Entitat
    • Junta directiva
    • Seccions i Entitats
    • Documentació
    • Espais
    • Premsa
  • Contacte
    • Fes-te soci!
    • Subscriu-te a l’agenda
    • Espais
    • Premsa
Select Page
NOTÍCIES

Juan Zelada treballant dur a Igualada

  • Amb un ambient molt més distès que el de l’abarrotat concert del mes passat, rebia el públic de Músiques de Butxaca al compositor i músic madrileny Juan Zelada, acompanyat per Pablo Díez a la bateria i Miguel Sempere a la guitarra elèctrica.

  • 22 març, 2023

    Aquesta atmosfera especialment familiar va quedar ratificada pel brindis de gintònic que els tres músics van dedicar als afortunats assistents, com si ens donessin la benvinguda al seu local d’assaig, abans de seure als seus respectius instruments per posar-se a treballar.

    Treballar es un verb triat, perquè la professionalitat que els tres músics desprenien a cada nota que tocaven va ser absolutament palpable des del primer moment. Un altra paraula que venia immediatament al cap era felicitat. El Juan Zelada és un músic feliç, sensació que sospito que té molt a veure amb la sensibilitat pop de la que totes les seves composicions i interpretacions en fan gala, inclús les balades més tendres acaben desembocant en una catarsi musical. Zelada va estudiar a l’escola de Paul McCartney de Liverpool, herència i influencia molt acusada en la seva música. Així, el concert va anar evolucionant fent un repàs de gèneres musicals, sobretot d’arrel negra, passats per un filtre de felicitat pop: moltíssim soul (l’anomenat blue-eyed soul, tot i que juraria que Zelada té els ulls marrons), blues, blues amb una mica més de rhythm, funk i, fins i tot, reagge. El domini que els tres músics tenen per jugar amb tots aquests gèneres va quedar patent amb el to de jam-session (sense arribar a una improvisació total, ja que la sensació de control era contínua) al que molts dels temes que van tocar s’acabaven apropant. La bateria del Pablo Díez es va desmarcar de seguida i era evident que el músic s’ho estava passant genial. Miguel Sempere, que celebrava el seu aniversari, també estava tenint una gran nit, regalant solos de guitarra compactes, fluids i funcionals una vegada rere l’altra. Per la seva part, el Juan Zelada, un frontman total, no va deixar d’interactuar amb el públic en cap moment, mentre cantava, tocava el teclat i cobria l’absència de baixista (una llàstima, sobretot tenint en compte la seva importància en els gèneres musicals que es van degustar) amb un segon teclat. Baix, teclat, veu i públic: quatre instruments a la vegada amb una eficiència i un virtuosisme esfereïdors.

    No fa falta assenyalar que els assistents estaven totalment entregats a l’espectacle, corejant els constants ganxos melòdics que decoren gairebé totes les composicions de Zelada i, finalment, posant-se de peu i ballant els temes més eufòrics que van dominar l’últim terç del repertori. El que sí que s’ha de dir és que va ser una cita en què el format de Músiques de Butxaca va brillar més que mai: en primer lloc, perquè va convidar de forma instantània a aquesta compenetració entre músics i públic, així com a aquest aspecte lúdic que tots els temes van tenir; i, en segon lloc (i crec que aquesta va ser la gran victòria de la nit), per la facilitat d’un artista com Zelada a l’hora de subvertir aquest format i portar-lo al seu terreny, per convertir-lo en una festa col·lectiva que hagués funcionat igual de bé en una sala de concerts plena de gom a gom.

    David G. L.

    Categories

    • Art
    • Cinema
    • Classes
    • Comunicació
    • Concerts
    • Coral
    • Cultura
    • Cursos
    • DebatAteneu
    • Dimarts Disruptius
    • Documentals
    • Educació
    • Escacs
    • Escola
    • Espai Malla
    • Espais
    • Esports
    • Exposicions
    • Gastronomia
    • Música
    • Sin categoría
    • Societat
    • Tallers
    • Teatre
    • Tecnologia
    • Tertúlia
    • UNESCO

    Etiquetes

    Alidé Sans antropologia social audiovisuals Barnasants Borja Penalba Castanyada Col·legi d’Advocats de Barcelona concert confinat Daniel Lumbreras democràcia Dia Mundial de la Ràdio disseny dissenyIgualada Disseny Igualada Escola espai públic Feng Shui FineArt Grup CERCA ICIP Igualada City Imma Vila joc de taula Lliga Catalana d'Escacs Makeathon Manuel Delgado medi ambient Miquel Segura Mireia Vives Músiques de Músiques de Butxaca neuromuscular Parlem i fem Penya Blaugrana Premi Procés Reiki Riu Anoia Ràdio Santa Coloma de Queralt Sant Julià de Lòria Secció Esportiva Ateneu Igualadí tallers UNESCO Xalest

    Notícies

    • ‘Entre colors i llums’ de Teresa Jorba
    • Vols participar al concurs d’Ateneus a 3Cat?
    • Vine al teatre amb SICALÍPTIQUES!!
    • Acaba el curs del TardesxPensar amb Joan González Guardiola
    • L’Ateneu recupera l’Acústic
    • Micro obert! La proposta artística de maig i juny
    • Nova expo amb Jordipopart
    • Ja tenim aquí la 5ª edició del Repair Cafè Igd
    • Marxem d’X
    • La filosofia de Laura Llevadot ens parla de patriarcat
      Avis legal i política de privacitat | Contactar
      Xarxes:
    • Vols rebre puntualment la informació de l’Agenda de l’Ateneu al teu correu electrònic?

      Comprova la safata d'entrada o la carpeta de correu no desitjat de la teva bústia per confirmar la teva subscripció.

      Horari secretaria: De dilluns a dijous:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 20:00h.

      Divendres:
      de 9:00h a 13:00h i de 16:00h a 18:30h.

      T. 938 030 763
      Adreça: Ateneu Igualadí de la Classe Obrera
      Sant Pau, 9 | 08700 Igualada (Barcelona)
      secretaria@ateneuigualadi.org
      Amb el suport:


    • Amb la col·laboració:





    La millora de l’equipament Planta baixa Pavelló Germans Garcia Fossas, ha estat possible gràcies a la subvenció per a la restauració, conservació i millora d'equipaments culturals d’associacions i fundacions de l’àmbit de la cultura popular i tradicional (CLT062).
    Part dels fons que financien les actuacions subvencionades provenen de cabals que atorga la Junta d’Herències de la Generalitat de Catalunya.